Ekonomi

Target ilk çeyrek satışlarındaki düşüş nedeniyle temkinli bir görünüm öngörüyor

Target Corporation, ilk çeyrek performansının zayıf ihtiyari harcamalar nedeniyle sekteye uğraması nedeniyle, Wall Street beklentilerinin altında kalan cari çeyrek satışları ve karı için düşük bir tahmin bildirdi. Şirket, temkinli tüketici davranışlarına karşı hazırlıklı olmaya devam ediyor.

Enflasyondaki gevşeme, gıda gibi temel ihtiyaç maddelerinde hala yüksek fiyatlarla boğuşan Amerikan hanehalkı üzerindeki baskıyı tam olarak hafifletmiş değil. Yükselen benzin fiyatları ve artan ipotek ve araba sigortası maliyetleri gibi diğer mali yükler tüketicilerin bütçelerini sıkıştırmaya devam ediyor.

Target’ın büyümeden sorumlu yöneticisi Christina Hennington, bir basın toplantısı sırasında şirketin yakın vadeli büyüme konusundaki muhafazakar duruşunu dile getirdi. Hennington, “Yakın vadeli büyüme görünümümüzde temkinli olmaya devam ediyoruz ve kısa vadede tüketici eğilimlerinin baskılanmaya devam etmesini bekliyoruz” dedi. Hennington ayrıca tüketici güveninin Nisan ayında yüksek faiz oranları, ekonomik belirsizlik ve artan kredi kartı bakiyelerinin etkisiyle önemli bir düşüş yaşadığına dikkat çekti.

Target, 4 Mayıs’ta sona eren ilk çeyrekte karşılaştırılabilir satışlarda %3,7’lik bir düşüş yaşadı; bu rakam beklentilerle uyumlu ve üst üste dördüncü çeyrekte yaşanan düşüşe işaret ediyor. Güzellik ürünleri satışları güçlü seyrederek ev eşyaları, mobilya ve beyaz eşyadaki zayıf performansı bir miktar dengeledi. Giyim satışları bir önceki çeyreğe göre iyileşme gösterdi.

Perakendeci, çeyrek boyunca hem ortalama müşteri trafiğinde hem de işlem başına harcanan tutarda %1,9’luk bir düşüş gözlemledi.

Buna karşılık, önemli rakiplerinden Walmart, gıda ve ev ihtiyaçlarına odaklanan müşterileri çeken market segmentinin etkisiyle geçen hafta daha güçlü sonuçlar bildirdi. NYSE:WMT olarak listelenen şirket, yılın geri kalanında tüketici harcamalarında bir artış bekleyerek görünümünü yükseltti.

Zorlu çeyreğe rağmen, Target tüm yıl için beklentilerini korumayı tercih etti ve karşılaştırılabilir satışların sabit kalacağını ya da %2’ye kadar artacağını ve hisse başına kazancın 8,60 ila 9,60 dolar arasında olacağını öngördü.

Minneapolis merkezli perakendeci, ilk çeyrek için hisse başına 2,03 dolar kazanç bildirdi ve bu rakam hisse başına 2,06 dolar olan analist tahminlerinin biraz altında kaldı. Bu rakamların doğrudan karşılaştırılabilir olup olmadığı açıklanmadı.

İkinci çeyreğe bakıldığında, Target karşılaştırılabilir satışların sabit ile %2 artış arasında değişeceğini ve düzeltilmiş hisse başına kazancın 1,95 ila 2,35 dolar arasında olacağını öngörüyor. Analistler daha önce karşılaştırılabilir satışlarda %1,39 artış ve hisse başına 2,19 dolar kar tahmin ediyordu.

Target, maliyet bilincine sahip müşterileri çekmek amacıyla Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bakkaliye ve ev eşyaları da dahil olmak üzere 5.000’den fazla üründe fiyat indirimine gideceğini duyurdu. Bu hamle, şirketin Ocak ayında 1 doların altında ve çoğu 10 doların altında fiyatlara sahip 400 ürün içeren yeni bir ürün grubu olan “dealworthy “yi tanıttığı girişimin üzerine inşa edildi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu