Çinli Otomobil Üreticileri Avrupa Pazarını Hedefliyor
Çin’in yeni enerjili araç sektörü son yıllarda katlanarak büyüdüğü için, artık daha fazla Çinli otomobil üreticisi Avrupa pazarını hedefliyor.
Çinli elektrikli otomobil üreticisi NIO, 15 Haziran’da Hollanda’nın Rotterdam kentinde Avrupa pazarı için EL6 ve ET5 Touring adlı iki yeni modelini tanıttı.
EL6, 529 kilometre menzile sahip orta boy bir SUV, ET5 Touring ise 560 kilometre menzile sahip bir elektrikli istasyon vagonu. Ayrıca bu araçların her ikisi de şarj edilebilir ve yükseltilebilir pil teknolojilerine sahip.
Nisan ayında düzenlenen 2023 Auto Shanghai sırasında ZEEKR, NETA ve HiPhi gibi Çinli otomobil markaları Avrupa’ya açılma planlarını açıkladı.
2026 yılına kadar Batı Avrupa’nın büyük bölümünde var olmayı hedefleyen Çinli otomotiv devi Geely’nin elektrikli araç markası ZEEKR, 2030 yılına kadar Avrupa’da elektrikli araç pazarının lider markası olmayı hedefliyor.
Avrupa’da iştirak kuran Çinli elektrikli otomobil üreticisi NETA, otomobil modellerinin Avrupa pazarına girmesi için hazırlanıyor.
Çinli lüks saf elektrikli araç markası HiPhi, iki modelin bu yılın üçüncü çeyreğinde Avrupa’da satışa çıkmasının beklendiğini söyledi.
Çin Otomobil İmalatçıları Derneği’nin verilerine göre Çin’in 2022 yılındaki yeni güçlü araç üretimi yıllık yüzde 96,9 artışla yaklaşık 7,06 milyon adede yükseldi. Çin menşeli yeni güçlü araçların ihracat hacmi 2022 yılında bir önceki yıla göre 1,2 kat artarak 679 bin adede ulaştı.
xinhua HaberlerAjans muhabirleri Pekin’den bildiriyor.(XHTV)